ComicVerse

کمیک ورس مرجعی برای دوستداران کمیک بوک

ده ابرقهرمان عصر طلایی که مستحق بازگشت دوباره هستند

ده ابرقهرمان عصر طلایی که مستحق بازگشت دوباره هستند

شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۳۷ ب.ظ
نویسنده : عرفان سیاحی

درست است که برخی از این شخصیت ها به دلایلی کمرنگ یا گمنام ماندند. اما این دلیل نمی شود که دیگر راهی برای موفقیت دوباره آنها باقی نمانده باشد.

همه چیز نیاز به یک آغاز دارد وبرای دنیای کمیک این آغاز  عصرطلایی   است. با معرفی سوپرمن عصر طلایی آغاز شد ومیتوان این اتفاق را تنها دلیل وجود کمیک بوک ها در شکل فعلی خودشان دانست. ابرقهرمان های خلق شده در عصر طلایی سالهاست که در کمیک های مختلفی حضور پیدا میکنند و یک لایه سنگی را تشکیل میدهند که صنعت کمیک بوک روی آنها پایه گذاری شده است.

ابرقهرمانان ذیل در طول این سالها دستخوش تغییرات زیادی شده اند. برخی از این کاراکتر ها طی مقطعی چندین بار در مدیوم کمیک بوک ظاهر شده اند وبرخی حتی بعد از مدت کوتاهی کاملا فراموش شدند. با این حال این بدان معنا نیست که این کاراکترها باید کنار گذاشته یا در تاریخ گم شوند.

 

10-گربه وحشی(Wildcat) 

 

جامعه عدالت آمریکا چندین سال است که پس از شروع ریبوت New 52  از جهان دی سی ناپدید شده بااینکه کاراکترهای این گروه با شروع ایونت Rebirth در عناوین مختلف حضور کوتاهی داشتند. اما هنوز طرفداران راضی نشده اند. این تیم یکی از مهمترین ومحبوبترین گروه های تاریخ کمپانی دی سی است.اما کمتر از چیزی که حق آنها بوده در چندسال اخیر به آنها توجه شده است. درحالیکه بسیاری خواهان برگشت JSA هستند. اما برخی از اعضای این تیم به تنهایی بهتر از بقیه کار میکنند ویکی از آن بهترین ها Wildcat است.

تد گرنت بوکسور قهرمان سابق بود. که برای مبارزه با جنایت و نازی ها لباس می پوشید ونقاب میزد. او بعد از رویداد Crisis on Infinite Earths مربی بسیاری از قهرمانان جوان شد وهمیشه بخش سرگرم کننده از هر داستانی است که درآن حضور دارد و نگرش وشوخ طبعی او برای عصر مدرن بسیار مناسب است.

 

9-اسپکتر(Specter)

 

اسپکتر نام یکی از دیگر شخصیت های عصر طلایی است که در کمیک های قدیمی دی سی بسیار اثر گذار وپرکار بوده اما درسال های اخیر واقعا زیاد دیده نشده است. فرشته انتقام جویی خدا، اسپکتر یکی از قدرتمندترین کاراکتر های یونیورس دی سی است وهمیشه برای یک بازگشت شکوهمندانه آماده بوده. اسپکتر نقش بسیار مهمی در کیهان شناسی یونیورس دی سی دارد واین واقعیت که از او استفاده نشده است نوعی رمز و راز است.

اسپکتر به عنوان عضوی از تیم یا یک آنتاگونیست یک گزینه عالی برای Justice League Dark خواهد بود. این کاراکتر پر از پتانسیل است وباید فرصت دیگری به او داده شود تا از قدرت خود برای انتقام جویی به روشهای تخیلی وترسناک استفاده کند.

 

8-سندمن(Sandman)

 

وقتی که درمورد سندمن صحبت می کنید. بیشتر مردم به فکر دشمن اسپایدرمن یا شخصیت Dream در انتشارات ورتیگو می افتند. با این حال اولین سندمن دنیای کمیک یک مامور خود گمارده قانون بود که بعدها به عنوان یکی از موسسین انجمن عدالت آمریکا شناخته شد. وزلی دادز ماسک گاز، کت وشلوار و بارانی می پوشید و تپانچه گازی به همراه داشت وبا ظاهر کاریزماتیکش به حل معماهای عجیب وغریب می پرداخت.

سندمن در یک مجموعه دوست داشتنی ورتیگو به نام Sandman Mystery Theatre حضور داشت و خوش درخشید. مطمئنا بازگرداندن این نوع کمیک ها یک مجموعه دارک بزرگسال به سبک کمیک های دارک عصر طلایی بسیار عالی خواهد شد.

 

7-اورمن(Hourman) 

 

اورمن به دلیل استعاره های مختلف از قدرت هایش وتغییرات هیجان انگیزی که بعدا روی این شخصیت اعمال شد. یکی از جالب ترین اعضای انجمن عدالت است. رکس تایلر به عنوان شیمیدان مخترع قرص ویتامینی به نام میراکلو ایجاد کرد که قدرت هایش را برای یک ساعت در حد یک ابرانسان بالا می برد وتبدیل به اورمن می شد وبه JSA می پیوست وچیزی که سال های بعد به شخصیت پردازی این کاراکتر اضافه شد و جذابیتش را چندین برابر کرد.اعتیاد پیدا کردن تایلر به میراکلو بود! 

این ویژگی جالب اورمن را بینهایت جذابتر ومتمایز تر از اکثر قهرمانان مدرن می کند ومتاسفانه هرگز به طور کامل از پتانسیل های این شخصیت استفاده نشد وهنوز هم تعجب آور است که چطور اورمن در دهه 90 صاحب یک مجموعه اختصاصی در ورتیگو نشد. یک سری اختصاصی که اورمن با اعتیادش دست وپنجه نرم می کند. به شدت شگفت انگیز ومنطبق با دی سی بلک لیبل است. 

 

6-زنبور قرمز(Red bee) 

 

قطعا Red bee شخصیت خوبی نیست! درحقیقت، تنها دلیل بازگرداندن او بخاطر بالا بردن بار طنز کمیک هاست واین بازگشتش را توجیه می کند. Red bee قدرت فرا بشری نداشت اما از زنبورهای آموزش دیده واز یک تفنگ استینگر استفاده میکرد و همچنین زنبور موردعلاقه ای به نام مایکل داشت که آن را در سگگ کمربند خود نگهداری میکند.

این کاملا مضحک است! اما این بخشی از مدیوم کمیک بوک است. که حتی ممکن است کمی زننده باشد و Red bee مثال بارز آن است! دی سی سعی کرده که رگه های جدی ودارک را به این شخصیت اضافه کند. اما آنها نباید به ماهیت شخصیت ها ضربه بزنند وباید احمقانه بودن این کاراکتر را بپذیرند. حتی ممکن است شکستن دیوار چهارم یا برخی از شوخی های جالب دیگر را به این شخصیت اضافه کنند.

 

5-ویزر(Whizzer) 

 

دی سی تنها ناشر کاراکتر های مضحک عصر طلایی نیست. به Whizzer توجه کنید. او که قدرتش را از انتقال خون خدنگ(!) به بدنش بدست آورده بود. یکی از قدرتمندترین اعضای تیم Invaders به حساب می آمد ودر رابطه با اریجین های اولیه اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور حائز اهمیت بود. به هر حال هنوز هم این شخصیت خنده دار است. 

او پسری به نام ویزر است و زرد می پوشد. احتمالا موقعیت های طنز و جالب دیگری در پی او هستند واین دلیل برای بازگشت او کافی است. با این وجود دلیل دیگر آن است که یونیورس مارول به اسپیدستر های بیشتری نیاز دارد.به عنوان مثال او میتواند از جریان زمان بیرون بیاید وشخصیتیش کمی فان تر شود وسپس اسم و کاستومش را تغییر دهد تا کاملا خودش را بازآفرینی کند.

 

4-بلیزینگ اسکال(Blazing skull)

 

  بلیزینگ اسکال یک ژورنالیست بود که در ابتدای جنگ دوم چین وژاپن بخاطر بمباران توپخانه ای ژاپنی ها به یک غار پناه برد. وی در غار با افرادی به نام Skull Men روبرو شد. آنها به او اطلاع دادند که وی توسط نیروهای سرنوشت به عنوان قهرمان آزادی انتخاب شده است و Skull Men آموزش مارک تاد را شروع کردند و به او توانایی مقاومت در برابر آتش را بخشیدند. اما با گذشت زمان بلیزینگ اسکال قدرت های بیشتری پیدا کرد. 

بلیزینگ اسکال به راحتی می تواند با دنیای مدرن مارول منطبق می شود. او از قدرت های جالبی برخوردار است. ظاهر جذاب وعالیی دارد و می توان فرم روایی داستان ها را طوری تغییر داد تا او را حائز اهمیت نگه داشت.درکل بلیزینگ اسکال پتانسیل بسیار زیادی دارد و به آسانی میتواند به دوران اوجش در عصر طلایی برگردد. 

 

3-هیومن تورچ و تورو(Human Torch & Toro) 

 

هیومن تورچ اصلی که نباید با هیومن تورج فتستیک فور اشتباه گرفته شود یکی از اولین ابرقهرمانان مارول بود که درکنار نیمور در کمیک  Marvel Comics #1(اولین کمیک بوک مارول) حضور پیدا کرد یک اندروید است که از اعضای Invaders نیز به حساب می آید ویک دستیار با قدرت های مشابه نیز به نام تورو بدست آورد. او همچنین برخلاف بسیاری از کاراکتر های اصلی واساس عصر طلایی کمیک فراموش شده است.

در طول سالهای اخیر تلاش های زیادی برای برگرداندن هردو شخصیت انجام شده است اما هیچ یک موفق نبوده اند. با توجه به اینکه اخیرا مارول روی تقلید از دی سی پافشاری میکند. الان بهترین فرصت برای بازگرداندن هردو است. 

 

2-ویژن(Vision) 

 

ویژن عصر طلایی نباید با ویژن اونجرز که یک اندروید است اشتباه گرفته شود. او یک بیگانه بود که از مکانی به نام Smokeworld که حالت ماورا الطبیعه داشت آمده بود وبرای مدتی از قدرت هایش برای کمک به نیروهای متحدین استفاده میکرد. او نیز به دلیل قدرت های متنوع وجالبش عضو تیم Invaders هم شد. 

ویژن از دیگر شخصیت هایی است که مارول سعی داشت آن را بازگرداند اما موفقیت زیادی در این باره کسب نکرد. از آنجا که او یک بیگانه است آسان است که برای سوالات مختلف در مورد بازگشت او جواب پیدا کرد وهمچنین ظاهر  مرموز وقدرت های عجیب این شخصیت برای دوران مدرن کمیک بوک بسیار مناسب است. 

 

1-عمو سام(Uncle sam) 

 

عمو سام سالهاست که بخشی از یونیورس دی سی است ودر طول سال ها بعضی از مواقع حضور فعال وبعضی مواقع بسیار کمرنگ مانده است. او که رهبر مبارزان آزادی بود به زمینِ X منتقل شد. دنیایی که در آن نازی ها جنگ جهانی دوم را پیروز شده اند. پس از رویداد Crisis on Infinite Earths(که اصطلاحا به این برهه post crisis می گوییم) او به قهرمانان عصر طلایی ملحق شد تا در جنگ با نازی ها کمک کند که در سال های اخیر دوباره این شخصیت به مولتیورس منتقل شده است. 

عمو سام نماینده واقعی آمریکاست. او داری قدرتیست که متناسب با میزان اعتقاد مردم به آرمان های کشورست. دی سی در واقع قهرمان وطن پرستی مثل او ندارد وبا توجه به اوضاع نابسامان ایالات متحده در حال حاضر قطعا این کاراکتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. تماشای عمو سام درحالیکه با مشکلات آمریکا مبارزه میکند. میتواند یک برداشت سیاسی بزرگ را به نمایش بگذارد. 

 

 

مطالب مرتبط:

تاریخچه کمیک بوک:عصر طلایی

 

 

 

منبع CBR

 

ابرقهرمان عصر طلایی ابرقهرمانان ابرقهرمانان مارول تاریخچه کمیک بوک عصر طلایی عصر طلایی کمیک

1 تا 3 رو موافقم *_^

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی