ComicVerse

کمیک ورس مرجعی برای دوستداران کمیک بوک

راهنمای قسمت هشتم وانداویژن:مطرح ترین سوالات و تئوری هایی که برای فینال سریال داریم

راهنمای قسمت هشتم وانداویژن:مطرح ترین سوالات و تئوری هایی که برای فینال سریال داریم

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶ ب.ظ
نویسنده : عرفان سیاحی

این اپیزود سوالات بسیاری را پاسخ داد و سوالات بیشتری را مطرح کرد! در حدود هفت هفته یا بیشتر با انتشار کوچک ترین اطلاعات از این سریال جذاب وجنجالی سوالات و تئوری های عجیب وغریب وجذابی بین هواداران دست به دست میشد از حضور موداک در سریال گرفته تا وجود جهان های موازی(مولتیورس) و... که حاکی از آن بود که با سریال متفاوت و بسیار مهمی از MCU طرف هستیم! اما داستان ویرانگر این اپیزود مسیر جذابی را برای پایان این فصل(یا شاید سریال) رقم زد ونشان داد این ادعای حائز اهمیت بودن وانداویژن بالاخره به حقیقت پیوسته وثابت کرد مارول با هیچکس شوخی ندارد!

 

ادامه این متن داستان سریال وانداویژن را اسپویل میکند

 

این قسمت محرز کرد که جادوی سیتکام مانند وست ویو ریشه در سنگ های بینهایت(Infinity Stones) دارد وضربه های روحی واندا او را یک قدم نزدیک   به اسکارلت ویچ شدن نزدیک تر کرده وباعث از کنترل در آمدن جادوهای  واندا و به وجود آمدن ناهنجاری های وست ویو و خلق ویژنی دیگر توسط او میشود! این قسمت با لطف فلاش بک جادویی آگاتا هارکنس(اگنس) به گذشته ، زندگی سخت وتأثر آور واندا را مرور میکند. والدینش که توسط بمبی که متعلق به صنایع استارک(زمان مدیریت تونی استارک) بود تکه تکه شدند. برادرش که توسط اولتران کشته شد و معشوقه اش ویژن که یک بار به دست خود واندا ویک بار به دست ثانوس نابود شد. این فلاش بک عمق شخصیت پردازی واندا ماکسیموف را به اوج خود رساند وبه لطف بازی زیبای الیزابت اولسن تصاویر بی نقصی از این شخصیت را به نمایش گذاشت وبلاخره بعد از هفت سال اسمی از لقب معروف واندا یعنی اسکارلت ویچ برده شد. 

 

چه کسانی در فینال سریال حضور پیدا میکنند؟ 

 

قبل از این اپیزود موضوعات ونکات زیادی بودند که از چشم مخاطبان مخفی مانده بودند. اما بعد از این قسمت بسیاری از آنها آشکار شدند و با تهدید آگاتا به کشتن دوقلوهای واندا مسئله جدی تر شد اما با این حال هنوز سوال بسیاری مهمی درمورد فینال وجود دارد که  مصاحبه عجیب اولسن مبنی  بر حضور کامئویی در حد لوک اسکای واکر در پایان سریال این سوال را تشدید میکند وآن هم هویت کامئوی مهم فینال سریال است. 

ممکن است او فقط به صرف کنجکاو کردن مخاطب برای قسمت های پایانی سریال این حرف را زده باشد یا به حضور نماد تایید شده کاترین هان اشاره کرده است یا ممکن است مثل دنیای کمیک به دنیا آمدن بچه های واندا به مفیستو ربط داشته باشد ومفیستو هم در قسمت های پایانی سریال حضور پیدا کند اما چیزی که از همه محتمل تر است حضور بندیکت کامبریج در نقش دکتر استرنج است که باتوجه به اشاره آگاتا به جادوی هرج ومرج این احتمال افزایش پیدا میکند. 

در مدیوم کمیک بوک جادوی هرج ومرج از خدای باستانی آن یعنی موجودی به نام Chthon نشأت میگیرد و میتواند واقعیت وجهان ماده را تغییر دهد وحتی میتواند کل جهان ومولتیورس ها را نابود کند اما بسیار بسیار ناپایدار است ودر ظاهر به جادوی دکتر استرنج شبیه است اما تفاوت های بسیاری دارد. در حالیکه در فیلم Age of Ultron دیدیم که واندا وبردارش از طریق سنگ ذهن قدرت هایشان را بدست می آورند اما در وانداویژن این موضوع به میان می آید که واندا از بدو تولد در خود جادو داشته وسنگ بینهایت قدرت هایش را تقویت و ابراز کرده. 

 

واندا خودش(اسکارلت ویچ) را در سنگ ذهن میبیند

یکی از سکانس های فلاش بک که واندا در سنگ ذهن خودش(اسکارلت ویچ) را میبیند. 

 

به موضوع اصلی برگردیم در این اپیزود دیدیم که آگاتا هارکنس در مراسم مجازات جادوگر ها در سلیم حضور داشت وبخاطر استفاده از جادوی تاریک و جادوهای بالاتر از حد واندازه خود در آستانه مرگ بود.اگر داده ها را در کنارهم قرار دهیم متوجه میشویم که آگاتا به یادگیری جادوی هرج ومرج واندا علاقه دارد ومیخواهد هر طور که شده آن را بدست آورد. از آنجایی که دکتر استرنج به جادوی هرج ومرج حساس است و واندا هم شهر به وجود آورده خود به وسلیه جادوی هرج ومرج چندین مایل گسترش داده. ممکن است دکتر استرنج شاخک هایش تکان خورده باشد. 

 

پیترو تقلبی که بود؟ 

 

بسیار مبهم! آگاتا پیترو تقلبی را اینچنین توصیف کرد:"فقط چشم و گوش من بود، یه تسخیر شفاف..." با ورود پیترو به سریال آنهم در قسمت پنجم طرفداران و البته واندا شوکه شدند. درحالیکه در فیلم Age of Ultron دیده بودیم که پیتروی واقعی با بازیِ آرون تایلر جانسون درگذشته است.ورود پیترو با چهره ای متفاوت(اما آشنا) که قبلا آن چهره را در قامت کوئیک سیلور فرنچایز ایکس من فاکس دیده بودیم همه را به فکر فرو برد و حالا دوباره تئوری های مولتیورس محور بودن واتفاقات عجیب در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج (که واندا هم در آن حضور دارد) وقسمت سوم اسپایدرمن جان گرفته بود. در قسمت بعدی شاهد بودیم که پیترو هر جور که شده میخواهد از سوال وجواب های واندا که ناشی شک به او بوده طفره برود. با این حال به نظر میرسد میتوان جزئیات کافیی را در اختیار قرارگذاشت تا جواب این سوال پیدا شود. آگاتا هارکنس حین مونولوگ خود به عنوان ویلن داستان فاش کرد که کوئیک سیلور ایوان پیترز تقلبی است و او تمام مدت اختیار او را برای جاسوسی و فهمیدن راز جادوی عجیب وست ویو در دست داشته است. اما نقشه اش شکست خورد و بعد از گسترش منطقه جادویی وست ویو توسط واندا پیترو را کنار گذاشت. همانطور که آگاتا توضیح داد او نتوانسته بود پیتروی واقعی را زنده کند:

 

"نمیشد با روح برادرت ارتباط برقرار کنم، چرا که جسد برادر اصلیتتوی یه قاره دیگه هست. اینم نگم، سوراخ سوراخ شده" 

 

این تایید میکند که جسد گلوله خورده پیترو احتمالا در کشور زادگاه مکسیموف ها یعنی سوکوویا شاید کنار والدین مرده شان دفن شده است.درعوض آگاتا ذهن وجسم فرد دیگری که در وست ویو بوده را تسخیر کرده است. بنابراین پیتروی جعلی کیست؟ هویتش هنوز فاش نشده و دارسی و جیمی وو هم از هم جدا هستند ونمیتوانند مثل بقیه اهالی وست ویو هویت او را شناسایی کنند.با این وجود آگاتا با این گفته پیترو در قسمت ششم سرنخی را برجای گذاشته:"شخصیت آدم ها اکثراً دور از ذات خودشون نیست"  این یعنی ممکن است شخصی که آگاتا برای بازی در نقش پیترو انتخاب کرده است شاید برادر دوقلوی کسی باشد یا یک ورزشکار باشد که بسیار سریع میدود یا شاید هم هردو. 

 

آیا ویژن و بیلی وتامی در وانداویژن واقعی هستند؟ 

 

در انتهای اپیزود هشتم بالاخره نحوه به وجود آمدن وست ویو مرور میشود.واندا پس دیدن کالبد شکافی وتکه تکه کردن جسد ویژن توسط S.W.O.R.D(که به وضوح با روایت هیوارد از سرگذشت جسد ویژن ادعا میکرد تفاوت داشت) آشفته میشود وبه وست ویو نیوجرسی میرود.در آنجا او به قطعه زمینی میرسد که مشخص میشود ویژن آن را برای خانه آینده مشترکشان خریده. واندا غم وعصبانیت خود را ابراز میکند و فوران خشم او جلوی کنترل جادویش را میگیرد و یک میدان نیروی تغییر دهنده واقعیت کل شهر را میپوشاند وسپس ویژن دیگری به وجود می آید. 

آنطور که مشخص است آنها توسط جادوی هرج ومرج که واقعیت را تغییر میدهند به وجود آمده اند. اما آنچه معلوم نشده است واقعی بودن یا نبودن آنها است. واضح است که آنها هوش، تفکر مستقل وشخصیت هایی هستند که توسط واندا کنترل نمیشوند. اما وقتی ویژن در اپیزود ششم سعی در ترک HEX داشت به سرعت شروع به ازهم پاشیدگی کرد. ممکن است ویژن و دوقلوها سرنوشت تلخی در فینال سریال داشته باشند یا شاید هم بتوانند به خوبی و خوشی از موانع گذر کنند. 

 

SWORD با ویژن سفید چه کار خواهد کرد؟ 

 

صحنه پس از تیتراژ قسمت هشتم نشان داد که SWORD بلاخره با استفاده از جادوهای نهفته اسکارلت ویچ توانسته بدن اصلی ویژن را بازسازی وفعال کرده. ویژن سفید-نقره ای است وبه نظر میرسد که قرار است به عنوان تهدیدی بالقوه از آن استفاده کند. در مدیوم کمیک بوک هم یک بار این اتفاق افتاده وما در خط داستانی Vision Quest شاهد ویژنی سفید بدون احساسات وعاطفه و بدون هیچ خاطره ای بودیم وبه نظر میرسد ویژن این سریال با ویژن سفید کمیک شباهت های بسیار زیادی داشته باشد. 

 

شماهم میتوانید نظرات خود را درمورد این سریال با ما به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

 

WandaVision تئوری وانداویژن راهنمای قسمت هشت وانداویژن سریال wandavision سریال وانداویژن قسمت هشتم وانداویژن وانداویژن وانداویژن قسمت 8 وانداویژن قسمت 9

میتونی درمورد مانی هیستم مطلب بنویسی

ممنون از پیشنهادت :) 
ولی فعلا تمرکزم روی فیلم وسریال های کمیک بوکیه

اوممم 

خبر دارین زکا اسنایدر  جاستیس لیگ کی میاد

28 اسفند

 دانلود سریال وانداویژن WandaVision با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

دانلود سریال وانداویژن کیفیت 720p Web-DL نسخه کامل

قسمت نهم فصل اول اضافه شد

دوبله فارسی اضافه شد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی