ComicVerse

کمیک ورس مرجعی برای دوستداران کمیک بوک

برترین کمیک های مارول در سال 2020

برترین کمیک های مارول در سال 2020

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۰۴ ب.ظ
نویسنده : عرفان سیاحی

اگر چه سال 2020 از بسیاری از جهات سال سختی بود. اما در طول سال قبل کمیک های جذاب وعالیی از سوی مارول برای خوانندگان منتشر شد. 

به دلایل بیشماری 2020 سال تلخی برای همه ی مردم جهان بود ومتاسفانه حالا با آمدن سال 2021 مجبوریم تا درمورد این سال طاقت فرسا تأمل کنیم.اگر چه در نه ماه اخیر عناوین مناسبی در سال 2020 منتشر شده است. اما متأسفانه بیشتر نویسندگان وطراحان شاهد هستند که پروژه هایشان ماه به ماه به تاخیر می افتند یا آثارشان برای همیشه کنسل میشوند. با این حال این مساله برای برخی  از بزرگترین و بهترین برند های مارول نیز صدق میکند. با وجود تمام این مشکلات در سال 2020 تعداد زیادی کمیک فوق العاده وتحسین شده منتشر شده اند که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم. 

 

10-Avengers

 

از زمانی که جیسون آرون نویسنده مشهور مارول (که مجموعه های ثور، جنگ قلمرو ها و Star Wars نیز عهده دار بود) سری انتقام جویان را به دست گرفت دوسال میگذرد. با اینکه آثار آرون نتوانست در حد ران های قبلی این سری ظاهر شود اما به خوبی توانست قهرمانان کلاسیک انتقام جویان را به همراه اعضای جدیدی مثل شی هالک و گوست رایدر را برای حماسه های عظیم وجذاب گرد هم آورد. 

انتقام جویان آرون تا سال 2020 ادامه یافت وهمچنان قهرمان های متعدد ومحبوبمان را در مقابل بزرگترین دشمنانشان قرار داد تا اکنون ران او به شماره چهلم رسیده است. درحالیکه آرون به طور همزمان چندین عنوان مهم وشگفت انگیز دیگر  را جلو می برد میتوان گفت او انتقام جویان خود را در میان حماسه های ابرقهرمانیشان از هر لحاظ تقویت کرده است. 

 

9-Black Panther

 

هواداران میدانستند که با به روی کار آمدن نویسنده مشهوری مثل نهیسی کوتس در عنوان بلک پنتر قرار است داستان های جدید ومتفاوتی از این شخصیت محبوب بخوانند. طی دوسال گذشته کوتس به همراه جمعی از طراحان با استعداد یکی از بهترین داستان های تی چالا یعنی مجموعه The Intergalactic Empire of Wakanda برای طرفداران به ارمغان آورده اند.

متاسفانه بلک پنتر کوتس مورد تاثیر اوضاع نابسامان سال 2020 قرار گرفت و باعث شد مجموعه پلنگ سیاه کوتس که قرار بود سال گذشته پایان یابد تا نهیسی کوتس با تمرکز کامل روی ادامه سری کاپیتان آمریکا کار کند اما در عوض نه تنها این مجموعه در سال 2020 پایان نیافت بلکه ادامه ی آن به سال 2021 موکول شد. با این حال باوجود اینکه تنها سه شماره از این سری در سال 2020 منتشر شد اما این مجموعه دوست داشتنی توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین پروژه های حال حاضر مارول حفظ و تثبیت کند. 

 

8-Punisher: Soviet

 

گارت انیس یکی از خوش قلم ترین و بهترین نویسندگان مدیوم کمیک بوک همراه با طراحان کار کشته اش توانسته اند در این مجموعه یکی از خون آلود ترین وخشن ترین تصاویر از شخصیت پانیشر را در Punisher:Soviet به وجود آورند. این داستان که یکی از داغترین وجدیدترین داستان های پانیشر وگارت انیس به حساب می آید. ماجرای فرانک کسل را روایت میکند که با یک سرباز شوروی سابق متحد میشود تا اوباش روس که در آمریکا مستقر شده اند را مجازات کند. 

طرح اصلی داستان ممکن است ساده به نظر برسد اما پیچ وخم ها های بیشمار داستان شما را پای این مینی سری نگه میدارد واحتمالا خام ترین تصور ممکن را از حمله شوروی به افغانستان را مشاهده خواهید کرد. درکل از هر نظر خواندن این مینی سری برای طرفداران پانیشر و داستان های دارک واجب است وقطعا این مجموعه یکی از بهترین کمیک های پانیشر در چندسال اخیر ویکی از بهترین کمیک های مارول در سال 2020 است. 

 

7-Marvel's Snapshots

 

وقتی که در پشت یک کمیک نبوغ و خلاقیت کرت بوسیک قرار بگیرد موفقیت آن سری کمیک حتمیست واین موضوع درباره Marvel's Snapshots نیز صدق میکند. داستان های جذابی که توسط بهترین نویسندگان وطراحان مارول به بهترین شکل ممکن شرح وبیان شده اند.

Marvel's Snapshots با عناوین مختلفی برای انتقام جویان، کاپیتان آمریکا، اسپایدرمن، نیمور، چهار شگفت انگیز، ایکس من و جنگ داخلی نوعی نگاه پشت صحنه به داستان های فوق العاده وناگفته جهان مارول ارائه داده است والکس راس افسانه ای نیز وظیفه طراحی کاور های این مجموعه را به عهده داشته واین همکاری های مشترک باعث شد تا این سری نه تنها یکی از بهترین وجذابترین سری کمیک های مارول در سال 2020 بلکه یکی از بهترین همکاری های جمعی در بین تمام کمیک های سال 2020 نیز بشود. 

 

6-Doctor Doom 

 

شخصیت دکتردووم با اینکه تجربه مجموعه های اختصاصی فوق العاده ای مثل Books of doom را دارد اما به دلایلی در سال های اخیر نتوانسته تجربیات موفق خود را در رابطه با مجموعه های اختصاصی تکرار کند. دکتردووم بلاشک برترین وبزرگترین شرور جهان مارول است و پتانسیل های بسیار بسیار زیادی در زمینه های مختلف مخصوصا فرم های داستانی دارد. با این وجود کمتر فرصتی پیش آمده تا این شخصیت دوست داشتنی پتانسیلش را تماما در یک مجموعه انفرادی پیاده کند. 

این اتفاق مبارک در سال 2019 و2020 با شروع انتشار مجموعه Doctor Doom به نویسندگی کریستوفر کنتول وطراحی سالوادور لاروکا افتاد. در اولین آرک این مجموعه ویکتور درحالیکه به طور همزمان درنال مبارزه با منیت و جبهه ی شرورش است. متوجه میشود که موسسه ی جهانیی در پی ساخت اولین سیاهچاله مصنوعی جهان است و او سعی میکند که این موسسه را از این عمل باز دارد وهنگامی که به آینده نگاهی می اندازد آگاه میشود که طی یک فاجعه جان هزاران نفر از دست رفته وتمامی انگشت اتهام ها او را نشانه گرفته اند! دووم می بایست تمام تمرکز وافکار خود را روی زنده ماندن معطوف کند آنهم درحالی که لقب تحت تعقیب بر دوش دارد وهیچ ارتش و دوست ومتحدی ندارد! داستان کنتول پیچیدگی ها ودوقطبی های شخصیتی دکتردووم را به اوج خود میرساند و طراحی های زیبا و رنگارنگ لاروکا محیط هنری زیبایی را برای این مجموعه رقم میزند. 

 

5-X-Men

 

در طی یکی دوسال گذشته اتفاقات جالب توجه و عظیمی در انتشارات مارول نیفتاده جز اینکه جاناتان هیکمن نویسنده ی موفق و دوست داشتنی مارول تصمیم به ریلانچ و خلق تحول عظیمی در غول خفته مارول، پرفروشترین مجموعه کمیک تاریخ یعنی X-Men گرفت وبرنامه های طولانی مدت و بزرگش را با دو مینی سری شاهکار Powers of X وHouse of X شروع کرد وپس از آن در اواخر سال 2019 تصمیم به ریلانچ و ایجاد عصر جدید ومتفاوتی برای بهترین تیم ابرقهرمانی تاریخ کمیک بوک گرفت. 

هیکمن توانسته با ایجاد داستان های باور نکردنی و درهم تنیده به طرز فوق العاده ای جهان میوتانت هارا گسترش دهد و استاندارد های جدیدی برای این مجموعه تعیین کند. هیکمن با در کنار داشتن درخشان ترین وبهترین طراحان حال حاضر مارول یکی از جذابترین و پرشور ترین کمیک های چندسال اخیر مارول را خلق کند.اگرچه کمیک های فرعی و نظم دقیق خواندن X-Men های هیکمن در وهله اول کمی سخت و گیج کننده به نظر بیاید اما خواندن آن برای هر طرفدار پروپاقرص مارول و ایکس من امری واجب به نظر میرسد. 

 

4-Immortal Hulk

 

درسال های اخیر مارول تلاش های زیادی برای نوآوری و تغییر در کمیک های هالک کرد اما نه تنها این تلاش ها موفقیت آمیز نبود بلکه باعث افت فاحشی در کیفیت وفروش کمیک های اختصاصی این شخصیت شد. دو سال پیش بالاخره انتظارات به پایان رسید وما شاهد بازگشت بروس بنر وهالک کلاسیک محبوب با مجموعه ی بی نظیر Immortal Hulk  بودیم. 

داستان یوینگ از همان ابتدا نشان داد که قرار است مرز های تریلر ابرقهرمانانه و ترسناک بودن کمیک های هالک را در این مجموعه جابجا کند! و رابطه هالک و بروس بنر را در عمیق ترین ومنحصر به فرد ترین ترین شکل ممکن مورد بررسی قرار میدهد. درکنار داستان های فوق العاده و میخکوب کننده طراحی های شگفت انگیز جو بنت با الهام از عصر نقره ای توانسته تم ترسناک داستان یوینگ را به خوبی تقویت کند و به این هیولای سبز طراوتی تازه ببخشد. الکس راس نیز جلد های هنری شگرفی را در این مجموعه ارائه داده. میتوان گفت Immortal Hulk نه تنها یکی از بهترین مجموعه های سال 2020 بلکه یکی از بهترین داستان های مارول در دهه اخیر نیز هست وخواندن این مجموعه جذاب برای تمام طرفداران داستان های متفاوت کمیک بوک توصیه میشود. 

 

3-Thor

 

تعداد کمی نویسنده در چند سال اخیر بوده اند که توانستند مثل دانی کیتس انقدر در یک انتشارات تاثیر گذار ودرخشان باشند وبا ایده های دیوانه وار وجذاب خود طرفداران را تا این حد راضی نگهدارند. از آثار درخشان او در چند سال گذشته میتوان به کمیک های عالی او در سال 2018 مانند ونوم، دکتر استرنج وگوست رایدر کیهانی گرفته تا آثار بی عیب و نقصش در سال 2019 یعنی نگهبانان کهکشان، رویداد فراموش ناشدنی کارنیج مطلق وصد البته مجموعه خاص او Silver Surfer:Black اشاره کرد. 

سال 2020 یک چالش کاملا جدید برای کیتس داشت و او ران جدید مجموعه Thor را به عهده گرفت. کیتس وطراحان مختلف وخلاقش به طوریکه همزمان ران خود را در سری ونوم پیش میبردند. تصویر وداستان عجیب وجدیدی را از خدای تندر ارائه دادند. در این مجموعه در حالی که ثور بالاخره به مقام واقعی خود در آزگارد یعنی پادشاهی میرسد قرار نیست تمام مشکلات او پایان یابد. زمستان سیاه (Black Winter) نابود کننده دنیاها بازگشته اما ثور چطور میتواند با چنین تهدید بزرگی مقابله کند؟ قبل از شروع خواندن داغترین پروژه دانی کیتس King in Balck خواندن این مجموعه میتواند یک پیشنهاد فوق العاده باشد. 

 

2-X Of Swords

 

بعد از یک سال آغاز ران تحسین بر انگیز جاناتان هیکمن برای مجموعه ایکس من این تیم وکمیک های مرتبط با آن نخستین کراس اور حماسی خود را در سال 2020 تجربه کرد و این رویداد بزرگ و فوق العاده قرار است که برای همیشه جهان ایکس من دستخوش تغییرات عظیمی کند ونشان میدهد که کمیک های فرعی این ران حتی میتوانند از مجموعه اصلی نیز عالی تر باشند! 

نمونه بارز این مثال X of Swords است. این حماسه پانزده بخشی از هیکمن وطراحان خوش ذوقش به عمق بیشتری از جهان عظیم وجدید هیکمن میپردازد. این کراس اور بزرگ وجذاب احتمالا یکی از عظیم ترین مواردی است که جهان مارول در سال 2020 با آن روبرو شد و چه بسا این رویداد میتواند بهترین داستان فرعی هیکمن از دوران Dawn of X برای تیم دوست داشتنی ایکس من باشد. 

 

1-Daredevil

 

چیپ زدارسکی یکی ازدرخشان ترین نویسندگان کمیک بوک حال حاضر توانسته سال 2020 را به یکی از بهترین سال های شخصیت محبوب دردویل تبدیل کند.زدارسکی، مارکو چچتو، جولیان تدسکو ودیگر عوامل با استعداد این مجموعه بعد از آثار افسانه ای و شاهکار فرانک میلر، اد بروبیکر و برایان مایکل بندیس دوباره کمیک های دردویل را به اوج خود برگردانده اند وبه زیبایی هر چه تمام تر زندگی غالبا تاریک وناخوشایند مرد بدون ترس را واکاوی وبررسی میکنند. 

داستان های زدارسکی به خوبی توانسته است شخصیت پردازی وعمق کاراکتر های مکمل وقهرمان داستان را تقویت کند وبا درگیر کردن قهرمان و شرور های محبوب در این مجموعه جذابیت این ران را چندین برابر کند وهمچنان که این سری ادامه پیدا میکند، جایگاهش را در میان برترین داستان های درودیل تثبیت و بالاتر میبردوبه روش ماهرانه ای تاریخچه مت مورداک را بازتعریف وبررسی میکند. قطعا خواندن این ران شگفت انگیز دردویل در دوسال اخیر میتواند برای هرکسی لذت بخش باشد و با چهره ی جدید ومتفاوتی از این شخصیت آشنا کند. 

 

 

 

 

 

 

 

برترین کمیک های مارول در سال 2020 بهترین کمیک های تاریخ بهترین کمیک های مارول بهترین کمیک های مارول در سال 2020 دانلود کمیک مارول چیست کتاب کمیک کمیک بتمن کمیک مارول کمیک چیست

بسیار ممنون از شما, به ما هم سری بزنید.

جای ونوم کیتس و tasm اسئنسر بسیار خالی بود!

متأسفانه سری ونوم کم کم داره از دوران اوجش توی سال های 2018 و2019 فاصله میگیره ولی درکل مطمئنا تمام آثار دانی کیتس فوق العادن وارزش خوندن رو دارن.
درمورد TASA های اسپنسر هم باید بگم که با اینکه اسپنسر تونست بعد از چند سال به این سری نظم بده و انصافا چندتا شماره هم از ایونت آخریش به شدت جذاب وهیجان انگیز بودن ولی درکل خودم به شخصه بخاطر ریتم کند و بعضی از داستان هاش نمیپسندش بااین حال اگر تعداد گزینه های لیست بیشتر بود قطعا در مطلب قرار میگرفت. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی